گوجه فرنگی امروز مشهد بیشتر از سایر محصولات دارای لیکوپن است

به گفته موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی امروز مشهد می تواند مسئول خواص ضد سرطانی این میوه باشد و لیکوپن یک آنتی اکسیدان از خانواده کاروتنوئیدها است.

خواص آنتی اکسیدانی قوی آن برای خنثی کردن رادیکال های آزاد که به دلایل مختلف در بدن ما تولید می شوند، پیدا شده است و حتی مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که اجزای گوجه فرنگی از تکثیر چندین نوع سلول سرطانی جلوگیری کرده است.

مهمتر از آن، می توان با مصرف آن ها به شکل فرآوری شده – مانند سس، آب یا رب گوجه فرنگی، پتانسیل مبارزه با سرطان را در گوجه فرنگی افزایش داد.

گوجه فرنگی امروز مشهد

انجام این کار باعث می شود که ترکیبات طبیعی موجود در گوجه فرنگی راحت تر جذب بدن شوند. همچنین اشکال فرآوری شده گوجه فرنگی دارای غلظت بالاتری از لیکوپن هستند.

با این حال، مصرف انواع غذاها (و نه فقط گوجه فرنگی) برای مبارزه با سرطان یا هر بیماری مهمی است.

یک مطالعه همچنین اثربخشی گوجه فرنگی را در پیشگیری از سرطان پروستات نشان داده است و اما پس از آن، ما نمی دانیم که آیا مکمل های لیکوپن همان اثر را دارند  و نه تنها گوجه فرنگی به شکل فرآوری شده، بلکه حتی آنهایی که پخته شده اند نیز می توانند اثرات سلامتی بهتری داشته باشند.

با توجه به سطوح آنتی اکسیدانی بالای آن، گوجه فرنگی یک انتخاب عالی برای مبارزه با سرطان سینه است.

بزرگسالان مبتلا به سرطان که در مطالعات شرکت کردند، علائم پسرفت سرطان پس از مصرف مکمل لیکوپن را نشان دادند و مصرف بیشتر لیکوپن نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ، دهان و دهانه رحم مرتبط است.

سلول‌های سرطانی می‌توانند سال‌ها خاموش بمانند تا زمانی که برخی واکنش‌های شیمیایی آنها را تحریک کند و خود را به منبع خون بدن متصل کنند.

مشخص شد که لیکوپن این فرآیند پیوند را مختل می کند و در نتیجه از رشد بیشتر سلول های سرطانی جلوگیری می کند .

دلیل دیگری که گوجه فرنگی به مبارزه با سرطان کمک می کند، آدیپونکتین است که یک ترکیب قوی در میوه است.