کشف موجود عجیبی که توسط شیلنگ آب ماشین ظرفشویی تغذیه میکرد!

ماشین ظرفشویی های قابل حمل از یک نوع شیلنگ آب ماشین ظرفشویی استفاده می کنند که هم عملکرد تامین و هم تخلیه را انجام می دهد.

این شیلنگ‌های ماشین ظرفشویی معمولاً دارای یک یونیکپلر در یک طرف هستند که برای اتصال ایمن به شیر ظرفشویی طراحی شده است.

خط تغذیه در این شیلنگ‌ها می‌تواند از طریق یونیکوپلر به شیر آب وصل شود که به این ترتیب ماشین ظرفشویی قابل حمل آب را دریافت می‌کند.

شیلنگ

یک یونیکپلر معمولاً دارای یک دریچه در سمت پایین است که شیلنگ تخلیه به آن وصل می شود و اجازه می دهد آب کثیف از ماشین ظرفشویی قابل حمل مستقیماً در سینک تخلیه شود.

بخش قابل توجهی از صرفه جویی در انرژی برای ماشین های ظرفشویی اتوماتیک امروزی ناشی از کاهش مصرف آب گرم است.

از آنجایی که انرژی برای گرم کردن آب مصرف می شود، مصرف کمتر آب توسط ماشین ظرفشویی نیز به معنای کاهش مصرف انرژی است.

در سال 1978، 83 درصد از انرژی مصرفی ماشین ظرفشویی صرف گرمایش آب می شد که 10 درصد برای شستشو و 7 درصد برای خشک کردن استفاده می شد.

تا سال 1994، تنها 56 درصد از انرژی مورد استفاده ماشین ظرفشویی برای گرم کردن آب بود.

کاهش قابل توجهی در مصرف آب ناشی از طراحی سیستم‌های شستشوی کارآمدتر است که شامل تحویل مستقیم آب و سیستم‌های بهبودیافته‌ی جابجایی خاک است.

میانگین مصرف آب در هر چرخه ماشین ظرفشویی از محدوده 11-15 گالن در هر چرخه معمولی در سال 1978 به 6-10 گالن در هر چرخه معمولی در سال 2000 کاهش یافت.

علیرغم اینکه ماشین های ظرفشویی به گونه ای طراحی شده اند که منابع کارآمدی داشته باشند، سایر عوامل تعیین کننده مهم در استفاده از منابع نتیجه تصمیمات مصرف کننده است.

بسیاری از مطالعات گذشته نحوه شستن ظروف توسط مصرف کنندگان و به ویژه نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی خود را تجزیه و تحلیل کرده اند.

یافته ها نشان می دهد که مصرف واقعی آب و انرژی برای ظرفشویی خانگی تا حد زیادی توسط مصرف کننده کنترل می شود.

از طریق تصمیماتی مانند ماشین ظرفشویی در مقابل شستشوی دستی، میزان ظروف قبل از آبکشی، انتخاب چرخه ماشین ظرفشویی، و میزان بارگیری کامل و کارآمد ماشین ظرفشویی، مصرف کنندگان در نهایت در مورد مصرف آب و انرژی در فرآیند شستشو تصمیم می گیرند.