ظروف پلاستیکی ظرف یکبار مصرف که حادثه آفرید

بسته بندی مواد غذایی به سرعت در حال تکامل است. چنین بسته بندی اهداف متعددی را انجام می دهد، از جمله محافظت فیزیکی از غذا و نوشیدنی در طول فرآیندهای تولید، حمل و نقل و ذخیره سازی.

محافظت از مواد غذایی از فساد؛ و ارائه اطلاعات محصول اگرچه پلاستیک فوق‌العاده همه‌کاره است، اما تأثیر آزاردهنده‌ای بر آلودگی محیط‌زیست دارد  و خطرات اقتصادی و اجتماعی قابل‌توجهی دارد . بسته بندی مواد غذایی 42 درصد از مواد بطری پلاستیکی تولید شده در سطح جهان را تشکیل می دهد و عمر بسیار کوتاهی در حدود شش ماه دارد [5]. در آفریقای جنوبی، صنایع بسته بندی از 52 درصد مواد خام پلاستیکی داخلی و وارداتی استفاده می کنند.

زباله های پلاستیکی جهانی از سال 1950 تا 2015 تقریباً 7 میلیارد تن زباله تخمین زده می شود که 60 درصد آن در محل های دفن زباله تخلیه می شود [5]. در حالی که کشورهای با درآمد بالاتر بیشترین زباله های جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه را تولید می کنند، زیرساخت ها و سیستم های مدیریت زباله کارآمدی نیز دارند [6]. با این حال، کشورهای جنوب صحرای آفریقا به طور ناکافی 80 تا 90 درصد پلاستیک را دفع می کنند .

در آفریقای جنوبی 1492000 تن پلاستیک به صورت محلی تولید می شود  بدون احتساب مقادیر وارداتی. پلاستیک‌ها در این کشور عمدتاً از طریق محل‌های دفن زباله دفع می‌شوند و بخش عمده بازیافت توسط جمع‌آوران زباله از کناره‌ها یا محل‌های دفن زباله صورت می‌گیرد. با این حال، موسسات بازیافت رسمی و مشاغل در حال افزایش هستند.

اگرچه مطالب زیادی در مورد ایمنی پلاستیک، تخلیه و کاربردهای بالینی نوشته شده است، تحقیقات کمی در مورد استفاده مصرف کنندگان از بسته بندی مواد غذایی تولیدی ظروف پلاستیکی یافت می شود.

بررسی اخیر  تأیید کرد که مصرف کنندگان از نیاز به اجتناب یا کاهش استفاده از مواد بسته بندی ظرف یکبار مصرف میوه آگاه و مطلع هستند. با این حال، این همیشه در عمل امکان پذیر نیست، زیرا استفاده از پلاستیک برای بسته بندی افزایش یافته است، و برنامه های مختلف بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی و اصلاحات پلیمری توسعه یافته است.

  • منابع:
    1. Assessing Knowledge and Use Practices of Plastic Food Packaging among Young Adults in South Africa: Concerns about Chemicals and Health

  • تبلیغات: 
    1. زیر انداز می تواند مشکلات بی خوابی شما را از بین ببرد
    2. بلند کردن مژه در ده روز با محصولاتی از دل طبیعت!
    3. کارآفرین جوانی که به کارکنانش مازراتی هدیه داد!!!
    4. چرا نمی توانیم در مدرسه سویشرت بپوشیم؟