شکلات کاکائویی مغزدار فشار خون بالا را درمان می کند

یکی از مزیت های شکلات کادویی مغزدار این است که بسیار مغذی است. اگر شکلات تلخ با کیفیتی با محتوای کاکائو بالا می‌خرید، کاملاً مغذی است.

حاوی مقدار مناسبی از فیبر محلول و سرشار از مواد معدنی است.

مشخصات اسیدهای چرب کاکائو و شکلات تلخ نیز خوب است. چربی ها بیشتر از اسید اولئیک (چربی سالم برای قلب که در روغن زیتون نیز یافت می شود)، اسید استئاریک و اسید پالمیتیک تشکیل شده اند.

اما بعید است که شما را در شب بیدار نگه دارد، زیرا میزان کافئین در مقایسه با قهوه بسیار ناچیز است.مزیت شکلات کاکائویی مغزدار: منبع قدرتمند آنتی اکسیدان است.
ORAC مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است. این معیاری برای فعالیت آنتی اکسیدانی غذاها است.

شکلات

بر اساس این مطالعات، شکلات غنی از آنتی اکسیدان در نظر گرفته می شود. اما ارتباط بیولوژیکی مقادیر ORAC مورد سوال قرار می گیرد، زیرا در یک لوله آزمایش اندازه گیری می شود و ممکن است همان اثر را در بدن نداشته باشد.

اینها شامل پلی فنول ها، فلاوانول ها و کاتچین ها و غیره است. بر اساس تحقیقات، پلی فنول های موجود در شکلات تلخ ممکن است به کاهش برخی از اشکال کلسترول در ترکیب با غذاهای دیگر مانند بادام و کاکائو کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کاکائو و شکلات تلخ دارای فعالیت آنتی اکسیدانی، پلی فنول ها و فلاوانول های بیشتری نسبت به سایر میوه های آزمایش شده، که شامل زغال اخته و توت آکای می شود.

کاکائو و شکلات تلخ دارای طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های قوی هستند. در واقع، آنها بسیار بیشتر از سایر غذاها هستند.

ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.
فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک تحریک کنند.

بسیاری از مطالعات کنترل‌شده نشان می‌دهند که کاکائو و شکلات تلخ می‌توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند.

با این حال، یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا هیچ تاثیری نشان نداد، بنابراین این را با یک دانه نمک مصرف کنید. این امکان وجود دارد که افرادی که در حال حاضر تحت درمان فشار خون بالا هستند، از افزودن فلاوانول های کاکائو به رژیم غذایی خود سود بیشتری نبرند.