سناریوی هولناک قتل با استفاده از آبپاش قطره ای

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با آبیاری مزارع با استفاده از روش آبیاری قطره ای نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم، نکاتی که مهم است و دانستن آنها می تواند کمک فراوانی در آبیاری با استفاده از آبپاش قطره ای برایتان به همراه داشته باشد.

در نصب آبیاری قطره ای باید به نکات زیر توجه ویژه داشت:

  1. در زمان نصب، خط فرعی فرعی و غیره باید تا حد امکان در شیب پایین نصب شود تا اتلاف انرژی خالص به حداقل برسد. مخزن
  2. به طور معمول ساب اصلی و اصلی باید زیرزمینی باشند.
  3. سیستم قطره ای باید با حصار محکم شود تا حیوانات و غیره به آن آسیب نرسانند.
  4. فیلتر پمپ، مخزن کود و غیره باید بر روی یک سکوی جامد نصب شود و اگر آب پمپ شده از هر مخزن برداشته شود، باید آن را پوشانده باشد.
  5. محل قطره چکان ها بسیار مهم است، اگر گیاهانی مانند پاپایا، سبزیجات و غیره در نزدیکی آن وجود داشته باشد قطره چکان ها باید روی خط جانبی نزدیک گیاه نصب شوند، اگر گیاهی با گیاهان دور مانند لیمو، گواوا، انبه و غیره وجود دارد، قطره چکان باید روی یک خط حلقه نصب شود و در فاصله ای از تنه درخت نصب شود.

اگر باغ قدیمی است در هنگام نصب حلقه. خط، باید در نظر داشت که ریشه های درخت چقدر فاصله دارند نصب قطره چکان در درختان و انگورها بستگی به الگوی کاشت و فواصل آن خواهد داشت، اصل کلی در نصب قطره چکان ها این است که تمام اطراف درخت به طور مداوم مرطوب باشد و هیچ قسمت خشکی باقی نماند.

  1. به طور کلی باید یک جانبی برای یک خط از گیاهان استفاده شود.
  2. تا حد امکان موقعیت خط اصلی باید به گونه ای باشد که آبیاری در طرفین آن انجام شود.
  3. اندازه گیاه فرعی به طور کلی باید 1 تا 2 هکتار نگه داشته شود.

آبپاش قرقره ای

عملیات و نگهداری:

سیستم های آبیاری قطره ای هیچ قطعه متحرکی ندارند، بنابراین در صورت استفاده صحیح، سیستم مانند پمپ نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

برای راه اندازی و نگهداری سیستم آبیاری قطره ای باید به نکات زیر توجه داشت.

  1. ورود حیوانات در محل نصب سیستم ممنوع باشد، در غیر این صورت ممکن است سیستم آسیب ببیند.
  2. به طور معمول سیستم هر روز نیم ساعت یا یک ساعت اجرا می شود، در صورت تغییر شدید آب و هوا، تغییر ساعت عملیاتی ضروری می شود.
  3. برای مفیدتر شدن واحد آبیاری قطره ای لازم است در کنار نصب سیستم، این گونه محصولات به همراه محصول اصلی مصرف شود که بلافاصله شروع به بازده می کند، مانند: بوته های انار نیز باید در چهار سال اول در باغ فصلی کاشته شود گیاهان فصلی در چهار سال و بوته های انار تنها تا 1.5 سال دیگر میوه می دهند.