دستگاه فشار خون گلامور میزان استرس را می کاهد

اندازه گیری فشار خون (BP) نقش مهمی در تست استرس قلبی ایفا می کند و معمولاً به صورت دستی ارزیابی می شود و تاکید بر فاصله‌گذاری اجتماعی در طول همه‌گیری کووید-19، علاقه و نیاز به دستگاه فشار خون گلامور برای تست استرس ورزشی افزایشی را تجدید کرده است.

ما دقت یک دستگاه فشار خون خودکار جدید را که به طور خاص برای تست استرس قلبی ساخته شده است، ارزیابی کردیم. سی و پنج بزرگسال 35 ±   16 سال در طول یک تست استرس افزایشی بر روی ارگومتر چرخه مورد مطالعه قرار گرفتند.

سه ناظر به طور همزمان BP را اندازه‌گیری کردند، دو ناظر با استفاده از گوشی پزشکی دو سر به صداهای Korotkoff گوش دادند و یک ناظر با استفاده از هدفون به صداهای تولید شده توسط دستگاه BP خودکار گوش داد. با افزایش حجم کار، فشار خون سیستولیک بدون تفاوت قابل توجهی در قرائت فشار خون بین هر ناظری در مقایسه با مانیتور خودکار در هر مرحله از تمرین، به تدریج افزایش یافت.

دستگاه فشار خون گلامور

فشار خون سیستولیک به دست آمده با دستگاه BP به شدت با مواردی که توسط ناظران گوشی پزشکی (r = 0.96) و ناظر با هدفون (r = 0.95) به دست آمده بود، همبستگی داشت و فشار خون دیاستولیک به‌دست‌آمده با دستگاه BP به طور متوسط و قابل‌توجهی با آنهایی که توسط ناظران گوشی‌پزشکی (r = 0.75) و مشاهده‌گر با هدفون (r = 0.75) به دست آمده بود، مرتبط بود. مانیتور خودکار BP که به طور خاص برای تست استرس قلبی ساخته شده است، فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در طول ورزش به دقت اندازه گیری می کند.

فشار خون (BP) یک اندازه گیری ضروری در طول تست ورزش است زیرا یک منع نسبی برای پایان دادن به ورزش است و به طور معمول، اندازه گیری دستی BP توسط یک تکنسین منفرد در طول تست ورزش در تنظیمات بالینی استفاده می شود.

با این حال، استفاده از فشارسنج دستی برای اندازه‌گیری فشار خون در حین ورزش محدودیت‌هایی دارد، زیرا نویز و حرکات مصنوعی انجام این اندازه‌گیری‌ها را دشوار می‌کند.

این امر دقت اندازه گیری فشار خون را در حین ورزش کاهش می دهد و می تواند تفسیر بالینی آنها را تغییر دهد و همانطور که بسیاری از سازمان‌های جهانی اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی مناسب در طول همه‌گیری COVID-19 را بیان کرده‌اند، علاقه به یک مانیتور BP خودکار دقیق و قابل اعتماد که می‌تواند در حین ورزش مورد استفاده قرار گیرد، تجدید شده است.