ترکیب گل گاوزبان خشک با شیر شفا بخش است

گل گاوزبان از قرون وسطی به عنوان یک گیاه علفی و دارویی کشت می شد و امروزه هنوز در بسیاری از باغ ها یافت می شود. برای آشنایی با نحوه رشد آن، گونه های مختلف گل گاوزبان خشک، ادامه مطلب را بخوانید.

تکه بزرگ گل گاوزبان شکوفه
گل گاوزبان (Borago) واقعاً یک گیاه شگفت انگیز است معطر، خوش طعم و با گل های زیبا که باغ شما را با جذب بارهای گرده افشان غنی می کند و اگر هنوز در باغ خود گل گاوزبان ندارید، وقت آن رسیده است! منشا گیاه و انواع مختلف آن و همچنین نحوه برداشت این گیاه معطر آشپزی و دارویی را کشف کنید.

گل گاوزبان: منشأ و خواص
گل گاوزبان گیاهی از خانواده Boraginaceae است و نام دیگر این گیاه گل ستاره است و به خاطر داشته باشید، با این حال، نام ستاره گل همچنین می تواند به چند نوع دیگر از گل های غیر مرتبط با این گیاه اشاره داشته باشد و زنبورداران برای گل گاوزبان در مراتع زنبور عسل ارزش قائل هستند زیرا شهد فراوانی از قند تولید می کند.

نکته: گل گاوزبان در ابتدا به رنگ صورتی شکوفا می شود و بعداً با تغییر مقدار pH گلها رنگ آنها آبی می شود و گل گاوزبان که اصالتاً اهل آسیای غربی و مدیترانه است، اکنون تقریباً تمام جهان را فتح کرده است و به ندرت به عنوان یک “فرار از باغ” طبیعی می شود و غیر تهاجمی در نظر گرفته می شود.

گل گاوزبان خشک

این را می توان در اروپا و آمریکای شمالی و همچنین در نیوزلند، غرب آسیا و آمریکای جنوبی یافت و حتی یونانیان و رومیان باستان با این گیاه آشنا بودند و از آن به طرق مختلف استفاده می کردند و گل گاوزبان در اواخر قرون وسطی راه خود را به بقیه اروپا باز کرد، جایی که برای اولین بار در فرانسه کشت شد.

برگ ها و ساقه ها با کرک های ظریفی به نام تریکوم پوشیده شده است و برگ های سبز تیره می توانند بین 10 تا 15 سانتی متر رشد کنند و نیزه ای شکل هستند و گیاهان گل گاوزبان بسته به تنوع بین ماه های مه و جولای به رنگ های سفید یا آبی گل می دهند.

اگر گل‌های ستاره‌ای شکل گرده‌افشانی شوند، به میوه‌هایی به نام دروپ تبدیل می‌شوند که یک صفت معمولی خانواده گل گاوزبان است و هر دروپه از 4 مغزه تشکیل شده است