تخمه آفتابگردان کیلویی یک کشور را از فقر نجات داد

در حالی که بسیاری از کارشناسان تغذیه در حال حاضر ارزش غذایی زیادی برای دانه ها قائل هستند، اما دانستن اینکه هر تخمه آفتابگردان کیلویی چقدر می تواند برای سلامتی شما مفید باشد می تواند دشوار باشد که تخمه آفتابگردان نمونه کاملی از این موضوع است و با این حال، بیشتر به ارزش غذایی آنها نگاه کنید و لیست بی پایانی از مزایای آن را خواهید یافت.

در اینجا فقط برخی از معدود فواید سلامتی که می توان از خوردن یک مشت تخمه آفتابگردان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل احساس کرد، آورده شده است.

1. نجات دهنده پوست

تخمه آفتابگردان نه تنها درخشش طبیعی پوست شما را تقویت می کند، بلکه می تواند از چین و چروک و زخم جلوگیری کند.

این مملو از مس است که می تواند به تولید ملانین کمک کند و به پوست شما درخشندگی خاصی بدهد و دانه های آفتابگردان همچنین حاوی تعدادی اسید چرب است که می تواند به تشکیل کلاژن کمک کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و به رفع چین و چروک های ناخواسته کمک کند.

تخمه آفتابگردان کیلویی

2. ضد التهاب

دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E، از آسیب مولکول های حاوی چربی جلوگیری می کند و این بدان معنی است که آنها می توانند علائم تعدادی از بیماری های التهابی مانند آرتریت، آسم و تورم ناشی از آسیب را کاهش دهند.

فواید آفتابگردان 3. کمک به قلب شما

محتوای ویتامین E در تخمه آفتابگردان همچنین می تواند به این معنی باشد که تخمه آفتابگردان می تواند به پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی کمک کند و آنها سطح کلسترول را در خون کاهش می دهند و از اکسید شدن کلسترول نیز جلوگیری می کنند. کلسترول اکسید شده می تواند منجر به انسداد شریان ها شود که متعاقباً منجر به سکته مغزی و حمله قلبی می شود.

4. ایجاد استحکام استخوان

تعدادی از مواد معدنی موجود در تخمه آفتابگردان می تواند به تقویت استخوان کمک کند و کلسیم، منیزیم و مس به وفور در تخمه آفتابگردان یافت می شوند که همگی می توانند از کاهش تراکم استخوان جلوگیری کنند و مس موجود در تخمه آفتابگردان باعث تقویت کلاژن و خاصیت ارتجاعی می شود که می تواند به استحکام و انعطاف پذیری مفاصل و استخوان ها کمک کند.