به جای جراحی قلب از شکلات تخته ای لینت برای درمان بیماری قلبی استفاده کنید!

تحقیقات روی انسان ها همیشه طیف یکسانی از اثرات آنتی اکسیدانی را برای شکلات تخته ای لینت نشان نمی دهد.

اما کارشناسان می گویند هنوز شواهد کافی برای گفتن قطعی وجود ندارد.

شکلات تلخ مملو از ترکیبات آلی است که از نظر بیولوژیکی فعال هستند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

اینها شامل پلی فنول ها، فلاوانول ها و کاتچین ها و غیره است.

بر اساس تحقیقات، پلی فنول های موجود در شکلات تلخ ممکن است به کاهش برخی از اشکال کلسترول LDL در ترکیب با غذاهای دیگر مانند بادام و کاکائو کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که کاکائو و شکلات تلخ فعالیت آنتی اکسیدانی، پلی فنول ها و فلاوانول های بیشتری نسبت به سایر میوه های آزمایش شده از جمله زغال اخته و توت آکای دارند.

شکلات

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ می توانند اندوتلیوم، پوشش سرخرگ ها را برای تولید اکسید نیتریک تحریک کنند.

یکی از عملکردهای NO ارسال سیگنال به شریان ها برای استراحت است که مقاومت در برابر جریان خون را کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات کنترل شده نشان می دهد که کاکائو و شکلات تلخ می توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند، اگرچه اثرات آن معمولاً خفیف است.

با این حال، یک مطالعه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا هیچ تاثیری نشان نداد، بنابراین آن را با یک دانه نمک مصرف کنید.

این امکان وجود دارد که افرادی که در حال حاضر تحت درمان فشار خون بالا قرار می‌گیرند، از افزودن فلاوانول‌های کاکائو به رژیم غذایی خود سود بیشتری نبرند.

با توجه به تنوع زیاد بین مطالعات در مورد این موضوع، واضح است که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مصرف شکلات تلخ می تواند چندین عامل خطر مهم برای بیماری قلبی را بهبود بخشد.

ممکن است در برابر کلسترول بالا محافظت کند.

در یک مطالعه کوچک، خوردن شکلات تلخ همراه با فلاوانول لیکوپن به طور قابل توجهی سطوح کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

برخی از اشکال کلسترول LDL بیشتر احتمال دارد اکسید شوند، که اگر با رادیکال های آزاد در بدن شما واکنش نشان دهند، اتفاق می افتد.

اکسیداسیون باعث می شود ذرات LDL به خودی خود واکنش نشان دهند و قادر به آسیب رساندن به بافت های دیگر، مانند پوشش شریان های قلب شما باشند.