آتش گرفتن کارخانه چینی در بزرگترین تولیدی آن خبر ساز شد

یکی از اصلی ترین مناطق تولید چینی چین، که در آن هر سال ظروف چینی زیادی کشف می شود. در میان آنها، چینی آبی و سفید سلسله یوان، مینگ و چینگ مشهورترین و گرانبها است.

این چینی های آبی و سفید از به عنوان رنگدانه استفاده می کنند و با تکنیک نقاشی سرویس پذیرایی چینی روی بیسکویت (چینی پخته نشده) رنگ می شوند. این الگوها نه تنها مرجع مهمی برای مطالعه اقتصاد و فرهنگ اجتماعی هستند، بلکه مبنای مهمی در مرمت سرامیک هستند.

هدف این مقاله روشی برای طبقه بندی خرده های سرامیکی باستان شناسی بر اساس الگوهای ناقص در سلسله های یوان، مینگ و چینگ است. از آنجایی که ظروف چینی کشف شده از کاوش های باستان شناسی معمولاً به صورت ترکه ای هستند، لازم است که قطعات چینی های مختلف را از قبل تشخیص داده و سپس آنها را به هم متصل کنیم.

خرده های چینی مخلوط معمولاً از نظر بافت و شکل شبیه به هم هستند، بنابراین فقط می توان آنها را با طرح های روی خرده ها تشخیص داد. این کار معمولاً توسط کارشناسان باستان‌شناسی مجرب انجام می‌شود، در واقع با کاوش بیشتر و بیشتر خرده‌ها، راندمان پایین طبقه‌بندی دستی نمی‌تواند پاسخگوی تقاضا باشد، در نتیجه لازم است یک روش طبقه‌بندی خودکار پیشنهاد شود.

با این حال، این الگوها نه تنها از نظر ساختار پیچیده هستند، بلکه یکپارچگی آنها نیز که اغلب آسیب می بیند. در عین حال، از آنجا که الگوها به صورت دستی توسط کارگران ترسیم می شوند که اغلب تحت تأثیر تکنیک های ترسیم و سایر عوامل قرار می گیرند، همین نوع الگوها کاملاً متفاوت به نظر می رسند. علاوه بر این، اگرچه بسیاری از خرده های سرامیکی باستان شناسی زنبور عسل دارند.

  • منابع:
    1. Introduction